Sidor

måndag 19 september 2011

Amsterdam dag 1.

I onsdags lyfte då planet till Holland och Amsterdam. Resan dit gick bra, vi satt vid nödutgången och allt gick smidigt. Det blev lite groggar och öl och whiskey på planet, vi fick dricka fort, det tog ju bara en timme!

När vi väl landat på Shipol så körde vi runt på fygplatsen i nästan trettio minuter innan vi fick komma till en gate! Där gick vi av och mot taxi stationen efter att gått runt 3km på deras flygplats! Stor?! Njaa...ganska!
Vi fick tips av andra på flygplanet att en taxiresa in skulle gå på runt 30 euro. Första taxin, 45 euro, andra taxin 50 euro. Då tog vi tåget istället! Sjukt smidigt! :) 20 minuter senare var vi på centralen i Amsterdam, nu skulle vi leta efter hotellet som vi inte visste vad det hette eller var det låg! Men det gick! :)
Vi checkade in och fick vårt fyrbäddsrum. Knarkdoften låg tung i korridoren på hotellet men oj vad mysigt det var! ;)

Vi tog på oss andra kläder och gick iväg och skulle äta. Vi gick en bitpå gatan och träffade där B och M. Dom joinade oss och vi hamnade på en irländskpub. där blev det blev öl och drinkar! När vi tyckte det var tråkigt gick vi vidare till Rembrandt plain. (Efter många omvägar!) Onykter och gå i en huvudstad utan karta är inget bra! Att sen ha fem killar med sig som alla tycker dom säger rätt väg var inte så enkelt.

Till Rembrandt plain kom vi iaf och vi satte oss på ett uteställe tillsammans med 50 andra MFFare! Mycket trevligt! Vid kvart över två stängde dom och vi drog vidare till en nattklubb någrea meter bort. Några drinkar senare där drog vi till en annan nattklubb. Herrejesus vilken stad! :) Rökning förbjuden överallt. Ja alltså för vanliga cigaretter! Men mmmm gott! :)

Vid halv fem tiden var vi tillbaka på hotellet, tror jag, efter att gått förbi horona! Det stod bara en stackars tjej kvar i fönstrena. Hon ville inte någon ha...